Πρόκειται για βιβλία που περιγράφουν τον καθημερινό τρόπο ζωής γυναικών, τις δυσκολίες με τις οποίες ήρθαν αντιμέτωπες, αλλά και τις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων και που σίγουρα αξίζουν τη προσοχή όχι μόνο των γυναικών, αλλά και των αντρών!
ΤΟ ΘΗΛΥΚΟ ΜΥΑΛΟ
Τι είναι αυτό που κάνει τη γυναίκα το «Πρώτο Φύλο»; Η συναισθηματική της νοημοσύνη, το ανεπτυγμένο της ένστικτο, το διορατικό της βλέμμα, η τεράστια αγκαλιά της, ο υπέροχος αυθορμητισμός της, η γλυκιά της μελαγχολία… Το να είσαι γυναίκα είναι σαν να έχεις δύο τεράστιες, αόρατες κεραίες που αφουγκράζονται διαρκώς τον κόσμο όλο, τα συναισθήματα και τις ανάγκες των ανθρώπων γύρω σου. Μία γυναίκα χρησιμοποιεί καθημερινά περίπου 20.000 λέξεις, ενώ ένας άντρας περίπου 7.000. Μία γυναίκα θυμάται καβγάδες που ένας άντρας επιμένει πως δεν έγιναν ποτέ. Μία γυναίκα καταλαβαίνει τι αισθάνονται οι άλλοι, ενώ ένας άντρας, για να αντιληφθεί το συναίσθημα κάποιου, θα πρέπει εκείνος να βάλει τα κλάματα ή να φτάσει στο σημείο να τον απειλήσει. Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζει μια γυναίκα για… Το Θηλυκό Μυαλό!
Ο ΦΡΟΥΝΤ ΚΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ
Τι θέλει η γυναίκα; Όπως παραδέχεται ο Φρόυντ, αυτό είναι «το μοναδικό μεγάλο ερώτημα που έχει αφήσει αναπάντητο» η ψυχανάλυση, η «μαύρη ήπειρος» που έχει μείνει ανεξερεύνητη μπορούσε ωστόσο να λειτουργήσει και ως δοκιμασία αλήθειας για την ψυχαναλυτική εμπειρία. Μετά από ενδελεχή μελέτη του έργου του Φρόυντ, ο Πωλ-Λωράν Ασσούν εκφράζει όλα όσα ο πατέρας της ψυχανάλυσης σκεφτόταν, αλλά δεν τόλμησε ποτέ να γράψει… Με βάση τη σχέση του Φρόυντ με τη θηλυκότητα και τα πορίσματα μιας κλινικής έρευνας τριάντα και πλέον ετών, ο συγγραφέας διατυπώνει μια δομική θεωρία για το «θέλειν-γυναίκα», ανασυστήνοντας βήμα προς βήμα την ιστορία ενός πάθους, με όλα τα αδιέξοδα και τις προκλήσεις που αυτό συνεπάγεται. Η σχέση με τη μητέρα προβάλλει ως αφετηρία του «γίγνεσθαι-γυναίκα» και μας βοηθά να στοιχειοθετήσουμε τη θηλυκή εκδοχή του συμπλέγματος του Οιδίποδα. Σε τελική ανάλυση, πρόκειται για μια απόπειρα να ορίσουμε το καθεστώς της γυναίκας μέσα στον πολιτισμό: η γυναίκα εκφράζει τη δυσφορία και ενσαρκώνει την αλήθεια του.
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ BRIDGET JONES
Η Bridget Jones είναι μια 30χρονη γυναίκα που καπνίζει πολύ, πίνει πολύ, ξεστομίζει ό,τι της έρθει στο μυαλό, και γράφει κάθε μέρα στο ημερολόγιό της. Είναι υπάλληλος σε έναν εκδοτικό οίκο που το αφεντικό της Daniel Cleaver αισθάνεται να της δείχνει κάποιο ενδιαφέρον. Γεγονότα και καταστάσεις βγαλμένα από τη ζωή.
ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑΡΙΟ
Το «Xρυσό σημειωματάριο» εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1962 και θεωρείται πλέον ένα από τα πιο σημαντικά μυθιστορήματα του 20ού αιώνα. Αφηγείται την ιστορία της Άννας Βουλφ, μιας χωρισμένης μητέρας και μυθιστοριογράφου, η οποία παλεύει ενάντια στο συγγραφικό μπλοκάρισμα στο Λονδίνο της δεκαετίας του ΄50. Από φόβο μήπως τρελαθεί, καταγράφει τα βιώματά της σε τέσσερα χρωματιστά σημειωματάρια. Στο μαύρο σημειωματάριο καταγράφει τη συγγραφική της ζωή, στο κόκκινο τις πολιτικές της απόψεις, στο κίτρινο τη συναισθηματική της ζωή και στο μπλε καθημερινά γεγονότα. Ωστόσο, είναι το πέμπτο σημειωματάριο «το χρυσό», το οποίο ενώνει τα νήματα της ζωής της και κρατάει το κλειδί της ανάρρωσής της. Τολμηρό, διαφωτιστικό και απαραίτητο, το «Xρυσό σημειωματάριο» είναι η συναρπαστική περιγραφή μιας γυναίκας σε αναζήτηση προσωπικής και πολιτικής ταυτότητας, αντιμέτωπης με το τραύμα της συναισθηματικής απόρριψης και της σεξουαλικής προδοσίας, με την επαγγελματική αγωνία και τις εντάσεις της φιλίας και της οικογένειας.
ΠΟΤΕ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ
Πρόκειται για την αληθινή ιστορία μιας γυναίκας που πέτυχε το ακατόρθωτο. Τον Αύγουστο του 1984, η Μπέτι Μαχμουντί, Αμερικανίδα παντρεμένη με Ιρανό, ταξίδεψε με τον άντρα και την κόρη της στην Τεχεράνη. Έντρομη ανακαλύπτει κάποια στιγμή πως βρίσκεται δέσμια, στην ουσία, ενός φανατικού σε μια χώρα όπου οι γυναίκες είναι σχεδόν σκλάβες. Η μόνη ελπίδα διαφυγής βρίσκεται στα χέρια ενός παράνομου δικτύου λαθρεμπόρων.