Ο Monte Syrie, που διδάσκει σε σχολείο στην Ουάσινγκτον ίσως είναι ο πρώτος καθηγητής που άφησε μαθήτριά του να κοιμηθεί εν ώρα μαθήματος.
“Την άφησα να κάνει ένα διάλειμμα από όλα όσα πρέπει να φέρει εις πέρας μέσα στη μέρα” έγραψε σε δημοσίευσή του στο twitter ο καθηγητής. Ο Monte Syrie, γνώριζε τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε η Meg καθημερινά. Η μαθήτρια έκανε μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στα μαθηματικά, υπέφερε από άγχος των εφήβων, βοηθούσε τους γονείς της σε δουλειές του σπιτιού και απασχολούταν και με διάφορες άλλες υποχρεώσεις.
“Η τάξη είναι ένα μόνο μέρος της ζωής της. Όχι όλη η ζωή της” είπε.
Ο καθηγητής υποστήριξε ότι δεν μπορεί να ελέγξει την καθημερινότητα της, αλλά μπορούσε να ελέγξει τι μπορεί να γίνει μέσα στην τάξη του. Γνώριζε πόσο δυσκολεύεται η Meg να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της εκτός και εντός του σχολείου. Το βράδυ πριν το περιστατικό, η Meg του έστειλε email για να τον ενημερώσει ότι δεν κατάφερε να κάνει την έκθεση που τους είχε αναθέσει. Ο Syrie αντιμετώπισε φυσιολογικά τη συμπεριφορά της κοπέλας. Δεν την εξέλαβε ως αγένεια ούτε ασέβεια. Όταν η κοπέλα πήρε μια ανάσα μετά το περιστατικό, έγραψε την έκθεσή της και ολοκλήρωσε για μια ακόμη μέρα τις αρμοδιότητές της στο αγρόκτημα και ό,τι χρειαζόταν για τα μαθήματα μαθηματικών.
Ο καθηγητής τόνισε ότι η στάση του δεν σημαίνει πως οι μαθητές επιτρέπεται να κοιμούνται μέσα στην τάξη, αλλά μερικές φορές οι καθηγητές πρέπει να σκέφτονται και την πλευρά των παιδιών.
But I can give her a break. She was not being rude or disrespectful yesterday when she nodded off. She was tired. So I gave her a break. I can do that. And I want to believe, I have to believe–else my life is a lie, that it will come back in the end. And it did. Meg got her
— Monte Syrie (@MonteSyrie) May 16, 2018
Είναι απαραίτητο σε κάποιες καταστάσεις να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας την ανθρώπινή μας φύση. Υπάρχουν άνθρωποι που ξεπερνούν τον εαυτό τους καθημερινά, θυσιάζουν τα «θέλω» τους για τα «πρέπει». Δεν έχουμε όλοι μία πλατιά γκάμα επιλογών, ούτε την ίδια ποιότητα ευκαιριών. Η κατανόηση είναι κλειδί στις ανθρώπινες σχέσεις και αυτό αποδείχθηκε και από τη νεαρή έφηβη που εν τέλει κάλυψε τις υποχρεώσεις της. Η αναγνώριση του αγώνα του άλλου σε συνδυασμό με μία ιδανική συμπεριφορά εξομαλύνει τις σχέσεις και τις «μαλακώνει».
Είναι πολύ όμορφη η συμπεριφορά του δασκάλου που δεν αντιδρά, δεν επιβάλλει κυρώσεις και δεν την μηδενίζει για την έκθεση που δεν είχε κάνει. Σε αντίστοιχη περίπτωση, θα μπορούσε κάποιος να υπονόμευε την αξιοπρέπεια του μαθητή ή ακόμη και να διακομοδούσε την περίπτωση. Και εξίσου όμορφη είναι και η ανταπόκριση της μαθήτριας, της οποίας η συμπεριφορά «καθρεφτίζεται». Πέτυχε αυτά που δυσκολευόταν να πετύχει σε μια δύσκολη μέρα. Της έδωσε ως κίνητρο την αναγνώριση του κόπου της. Υπήρξε αμοιβαιότητα και ο ένας λειτούργησε ως υπόδειγμα για τον άλλον. Ο δάσκαλος σεβάστηκε ότι η κοπέλα αυτή αντιμετώπιζε πολλές δυσκολίες παράλληλα με τις σχολικές της υποχρεώσεις, Η μαθήτρια με τη σειρά της σεβάστηκε ότι ο δάσκαλος της συμπεριφέρθηκε όπως ίσως και να άρμοζε στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Ίσως είναι απαραίτητες τέτοιες εκρήξεις ανθρωπιάς.
Φωτογραφία: Inez Tan