Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην του αρέσει το παιχνίδι, όσο κουρασμένος κι αν είναι ή όσο λίγο ελεύθερο χρόνο κι αν διαθέτει. Η τεχνολογία έχει βάλει το χέρι της για να φουσκώσει ακόμη περισσότερο τις προσδοκίες που δημιουργούνται από τον κόσμο για ολοένα και πιο εντυπωσιακή διασκέδαση, αφού κάθε νέα τεχνολογική ανακάλυψη προσθέτει ένα ακόμη λιθαράκι προς αυτήν την κατεύθυνση.
Τα πρώτα παιχνίδια εμφανίστηκαν στις αρχές του 1980 και 40 χρόνια μετά φαίνονται τόσο παρωχημένα όσο ποτέ άλλοτε. Τα online παιχνίδια δεν θεωρούνται πια απλή διασκέδαση, από τη στιγμή που στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2018 προστέθηκε δοκιμαστικά το άθλημα των esports. Έκτοτε, άρχισε μία κούρσα ταχύτητας από όλους τους εμπλεκόμενους προκειμένου να πιάσουν κορυφή στον τομέα τους.
Ένας από τους σημαντικότερους, αν όχι ο πιο σημαντικός, λόγους για τον οποίο η βιομηχανία του gaming έχει φτάσει ως εδώ είναι η υιοθέτηση των προηγμένων τεχνολογιών. Αν κάποιος έλεγε πριν από 15 χρόνια ότι η χρήση δαχτυλικού αποτυπώματος θα ήταν αρκετή για να κάνει κανείς σύνδεση στον λογαριασμό του, ίσως τον έπαιρναν για ανόητο. Σήμερα όμως μπορεί κανείς να μπει στην online πλατφόρμα διασκέδασης που έχει επιλέξει και να παίξει το αγαπημένο του παιχνίδι ρουλέτας απλώς πατώντας την οθόνη του κινητού του και αναγνωρίζοντας το δαχτυλικό του αποτύπωμα.
Με αυτόν τον τρόπο εκμηδενίζονται οι αποστάσεις και η σπατάλη χρόνου εξαφανίζεται, καθώς για την ίδια ενέργεια – το παιχνίδι στη ρουλέτα – χρειαζόταν μία ολόκληρη διαδικασία. Ο ενδιαφερόμενος έπρεπε να ντυθεί και να καλύψει τη διαδρομή μέχρι το casino που του άρεσε, κάτι που σήμερα γίνεται απλώς με τη σάρωση του δαχτυλικού αποτυπώματος και το πάτημα μερικών κουμπιών προκειμένου να βρει το τραπέζι ρουλέτας που προτιμά.
Τα παιχνίδια και ιδιαίτερα τα βιντεοπαιχνίδια έχουν πάψει από χρόνια να θεωρούνται μία δραστηριότητα με την οποία απλώς περνάει κάποιος τον χρόνο του. Σε μερικές περιπτώσεις έχουν μετατραπεί σε κανονικό επάγγελμα, αφού υπάρχουν πολλοί άνθρωποι οι οποίοι κερδίζουν μεγάλα ποσά με την ενασχόλησή τους με αυτά, είτε άμεσα είτε έμμεσα. Άμεσα έσοδα έχουν για παράδειγμα οι παίκτες των esports, που μπορεί να είναι απόλυτα αφοσιωμένοι σε αυτά ως επάγγελμα ή να αγωνίζονται στον ελεύθερο χρόνο τους.
Επίσης, οι εταιρείες που τρέχουν αυτά τα τουρνουά ή εκείνες που δημιουργούν νέους τίτλους και εξελίσσουν την τεχνολογία, απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους που αποτελούν την κατηγορία εκείνων που είναι κερδισμένοι εμμέσως. Γενικώς, ο τομέας του gaming έχει αποκτήσει τη δική του υπόσταση, η βιομηχανία έχει μεγάλα έσοδα και υπολογίζεται ότι θα έχει αύξηση κατά 9,4% στο τέλος του 2023, σε σχέση με τα 32,3 δις δολάρια εσόδων που είχε το 2016. Η υιοθέτηση προηγμένης τεχνολογίας αποτελεί το σημείο-κλειδί της αναγνώρισης της δυναμικής που έχει το gaming και νέες τεχνολογίες αναμένεται να εμφανιστούν το επόμενο σύντομο χρονικό διάστημα μπροστά μας.
Η εικονική πραγματικότητα στα παιχνίδια θα γιγαντωθεί, όχι μόνο στο πεδίο των online πλατφορμών, αλλά και στο gaming. Τα παιχνίδια πρώτου προσώπου πρέπει να γίνουν περισσότερο διαδραστικά και οι συσκευές που βοηθούν την εικονική πραγματικότητα αναμένεται να αυξηθούν και να βελτιωθούν. Πολλές εταιρείες έχουν καταλάβει, επίσης, ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ τους για την καλύτερη παιχνιδομηχανή πρέπει να σταματάει στη δικαιολόγηση του προϊόντος. Κατά τ’ άλλα, οι εταιρείες έχουν στα σκαριά τη δημιουργία παιχνιδιών που να μπορεί κανείς να παίξει σε διαφορετικές πλατφόρμες, κάτι που ως τώρα σταματούσε στις αυξημένες απαιτήσεις ανάπτυξης!
Το παιχνίδι μέσω cloud αποτέλεσε το 2022 μία πρόκληση για όλες τις εταιρείες, όμως τα πρώτα βήματα έγιναν και ήταν ενθαρρυντικά. Με το νέο έτος η βιομηχανία του gaming ελπίζει να ολοκληρώσει τις προσπάθειες ώστε να μην χρειάζονται πια μεγάλες μονάδες τοπικής αποθήκευσης για κάθε παίκτη και κάθε τίτλο ξεχωριστά.
Τέλος, η αναγνώριση προσώπου είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στα κινητά, έχει επεκταθεί στο gaming, όμως πλέον φαίνεται ότι ήρθε η ώρα ώστε η ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας να τελειοποιηθεί. Οι παίκτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα δικά τους πραγματικά στοιχεία προσώπου στους χαρακτήρες που έχουν για το εκάστοτε παιχνίδι τους, με τις εταιρείες να ελπίζουν ότι θα κρατήσουν τους χρήστες ακόμη περισσότερο απασχολημένους αφού θα νιώθουν ακόμη μεγαλύτερο «δέσιμο» με το avatar τους.