Για τους χρήστες των social media δεν αρκεί απλώς η εκμηδένιση αποστάσεων. Πλέον, η διευκόλυνση της επικοινωνίας δεν είναι ο πρώτος λόγος για να φτιάξει κανείς κάποιο λογαριασμό. Η προσωπική ετικέτα του καθενός είναι ο πρώτος στόχος.
Η προσωπική ετικέτα του καθενός χτίζεται πάνω στην εξωτερική εμφάνιση. Εκεί δίνουν βάση οι χρήστες. Αυτό προβάλλεται μέσα στα media. Αυτό είναι το πιο προσβάσιμο υλικό. Οφθαλμόλουτρο για εκείνους που εφαρμόζουν τακτικές stalking. Η εικόνα ως το πιο διαδεδομένο υλικό που μεταφέρει μηνύματα στους χρήστες. Εικόνες πλούσιες σε στερεοτυπικές αντιλήψεις που προωθούν νέες τάσεις στον διαδικτυακό κόσμο.
Γυναίκες και άνδρες αλλάζουν τα στάνταρ τους βάση εικόνας και φαίνεσθαι. Αρκούμαστε σε μία πλούσια εμφάνιση και όχι στην συναισθηματική ασφάλεια. Πλησιέστερες εκδοχές που προτιμάμε καθορίζονται από φωτογραφίες σαν τα ιδανικά πρότυπα, περνώντας τες αφιλτράριστες από τις αρχικές μας σελίδες.
Τα αυξημένα αυτά στάνταρ συνοδεύονται με μία πληθώρα ανασφαλειών που αναδύονται ή ακόμη εντείνονται από φωτογραφίες με καλοσυντηρημένα κορμιά και όμορφες αντικειμενικά φιγούρες. Το personal branding του καθενός καταλήγει να κινείται σε κοινό άξονα με κοινές αφορμές και επιρροές, με την παρουσία ελάχιστων εξαιρέσεων. Υπάρχει ενασχόληση με την βελτίωση της εξωτερικής μας εμφάνισης και την συνεχή προβολή αυτής για να δεχόμαστε την επιθυμητή αναγνώριση.
Χανόμαστε σε μία λαμπερή οθόνη και μία ανούσια σειρά likes που μας καλύπτουν προσωρινά. Παραμελούμε κομμάτια και πρόσωπα της ζωής μας με ουσιαστική σημασία για εμάς, γιατί διαφέρουν από νέα πρότυπα που εξιδανικεύονται σε μας. Η καθημερινή ενασχόληση με τους λογαριασμούς αποδεικνύει ίσως μία πόρωση που έχουμε για την διατήρηση της εικόνας μας είτε μέσω της δημοσίευσης αποφθεγμάτων, είτε μέσω της δημοσίευσης προσωπικών «στημένων» φωτογραφιών.
Χτίζουμε την δική μας πραγματικότητα σε έναν μικρόκοσμο, χωρίς ευθύνες και με βάση την ηδονοβλεψία. Οι σέλφι, ως νέα τάση στα μίντια, προβάλλεται ό,τι θέλουμε εμείς να δείξουμε. Τα ομορφότερα στοιχεία μας φανερώνονται σε μία μικρογραφία αποκλειστικά σκηνοθετημένη από εμάς, χωρίς άλλες παρεμβολές και παρεμβάσεις.
Η ετικέτα που διαμορφώνουμε μέσα στα media τείνει σε κάτι φαντασιακό και επιθυμητό για εμάς. Όμως, σίγουρα δεν μπορεί να προβάλλεται η δική μας ετικέτα σε όλους τους άλλους με επιτυχία. Το φαίνεσθαι είναι η ευστοχότερη απομίμησή του branding που προσπαθούμε να πουλήσουμε. Όμως, αξίζει να σπαταλάμε έτσι τον χρόνο μας;